dilluns, 11 de maig del 2015

LLLIBRE ON VAS?










L’hipertext està format per un text amb uns nexes, o millor dit “links”, que ens connecten directament amb altres textos. Tot aquest conjunt forma una xarxa contextual sense un principi ni un final, perquè es pot anar saltant d’un text a un altre sense acabar mai. Com ja hem comentat en altres escrits, amb aquest senzill fet, el que es va aconseguir es trencar amb la linealitat del mateix text.
Ara arribem a un punt que comencem a mirar altres formes, altres maneres....i ens acostem allò que més li agrada a l’home. Crear art de tot allò que té i fa. I en aquest cas crear literatura. Perquè, en definitiva, si entrem dins d’un nou concepte d’escriptura també podem entrar dins el món de la literatura, no tot ha de ser emmagatzemar idees, i dades....també podem anar cap a la literatura per poder explicar coses.
L’hipertext es relaciona amb la literatura de moltes formes però alhora es pot considerar com un nou vehicle de coneixement. Ens porta cap el món de la cultura però des del canvi en la manera d’escriure, de llegir i fins i tot en una nova manera de participar.
Quan estava llegint sobre l’hipertext en la literatura, un món totalment nou per mi. El primer que m’ha vingut a la ment, són uns llibres que vaig llegir a l’escola on trobaves diferents itineraris i finals, però la gràcia estava en que segons quin camí escollies per fer arribaves a un final o un altre.
He de reconèixer que és quelcom de nou per a mi i una lectora que la olor del paper entre les mans em fascina....ja em podeu dir que soc una romàntica del llibre...potser si....però la imatge d’un sofà, un llibre, una tassa de té a les mans em sedueix molt i molt.....
Potser l’aventura de llegir en hipertext serà com el que cerca el tresor seguint un mapa amb només unes petites pistes per poder resoldre tot l’argument....potser però tot i això encara m’ha agrada tenir el llibre entre les meves mans. Perquè quan estic passant de pàgina, justament en aquella mil·lèsima de segon penso: “ ufff!!! Quina novel·la, a veure cap on em portes...... Ara amb l’hipertext podrem dir: “Ufff!!! Cap on jo vull anar i fer en aquesta novel·la !!!!





2 comentaris:

  1. Olga, NO estàs sola en el teu romanticisme ;-) I, també t'acompanyaria encantada al sofà i una bona tassa de té !!!

    Cert, una nova literatura està sorgint: hipertext, xarxa, navegar fins al infinit... Tot i que, almenys les obres en línia que he mirat, ja tenen uns quants anys i, a hores d'ara, no sembla que s'hagin menjat el món com semblava al seu moment.

    Esperem que puguin conviure els dos móns perfectament, de manera que, qui vulgui pugui gaudir del sofà, el llibre i una tassa de té, i qui vulgui d'un teclat

    ResponElimina
  2. Hola, estic amb tu. Com a molt podem accedir a les versions del llibres en digital, però pel que fa a l'hipertext de ficció han de progressar encara moltíssim.

    ResponElimina